AUDIOFILE sensible MAGAZINE

Knowledge & Skills

Wat is Sensible Audio?

Inleiding: Audiofile & On the Border
De groep klanten die ons kent weet dat we, naast Audiofile, nog een bedrijf hebben. Een bedrijf opererend in een totaal andere markt, met andere diensten en andere klanten (b2b). De overeenkomst: beide ondernemingen hebben de facto dezelfde missie!

On the Border (OTB) consulteert, coacht en traint midden- en kleinbedrijven in compleet succesvol zijn.

Misschien wat vreemd, maar OTB heeft Audiofile geholpen in de transitie naar compleet succesvol zijn. En in het kader  ‘practice what you preach’  voeren wij nu uit wat ons ander bedrijf ons geadviseerd heeft.

Onze Daniëlla
Sinds Daniëlla zich heeft aangesloten bij Audiofile (en OTB) is er niet alleen veel veranderd in algemene zin, maar is een deel van deze veranderingen het directe gevolg van de wijze waarop Audiofile nu naar compleet succesvol zijn kijkt.

De komst van Daniëlla heeft er ook voor gezorgd dat Audiofile eens goed onder de loep genomen werd. Wie zijn wij (echt)? Wat willen wij (precies) bereiken? En hoe gaan wij dat (realistisch) voor elkaar krijgen? Een reeks scherpe vragen die ik destijds moest beantwoorden van haar.

“…On the Border helpt midden- en kleinbedrijven in compleet succesvol zijn…”

Wat is ons bestaansrecht?

First step
De eerste stap was het herdefiniëren van Audiofile’s pay-off. (a.k.a. slogan ter versterking van het merk).

Met als doel om op heldere, herkenbare en consistente wijze te communiceren naar onze (soon to be) klanten. En met als doel om de content van onze communicatie onderscheidend en dus uniek te laten zijn.

“…Al sinds lancering Audiofile in 2012 is Audiofile zich ervan bewust dat onderscheidingsvermogen, vertaald naar waarde-creatie voor haar klanten, het bestaansrecht moet zijn voor Audiofile…”

In alle eerlijkheid, voldoen aan de gestelde criteria was niet eenvoudig:

  • Best eenvoudig. Een goedbekkende pay-off verzinnen ter verfraaiing van het logo, maar waar je als bedrijf niet naar handelt.
  • Betrekkelijk eenvoudig. Een mooie pay-off verzinnen waar je wel naar handelt, maar waar de meeste klanten niets aan hebben.
  • Een helse klus. Een pay-off verzinnen waar je voor leeft, naar handelt én die ook nog eens impact heeft op je klanten.

Weer chapeau voor onze Daniëlla. Die tijdens een verhitte discussie hierover de ruimte stil kreeg met haar ingeving. Na de stilte kwam het besef. En dat besef is inmiddels omgezet naar de nieuwe Audiofile pay-off.

Sensible Audio
Met de komst van de nieuwe pay-off moest ons oude logo worden aangepast. Het nieuwe logo heeft nu twee afgeronde hoeken. De twee afgeronde hoeken staan ergens voor. Ze staan voor twee nieuwe koerspijlers. Linksonder het logo kunt u ‘m lezen. Onze nieuwe pay-off. U weet wel, de ingeving van Daniëlla die ervoor zorgde dat het even stil werd.

Sensible Audio is het geworden. Sensible Audio heeft telkens twee betekenissen. En…Sensible Audio koppelt deze twee betekenissen consciëntieus aan elkaar.


Uitleg Sensible Pijler 1
De eerste pijler staat voor alles wat voelbaar is. Niet ongewoon als muziek luisteren je hobby is, toch? Alles wat muzikaal goed voelt, wat moet zorgen voor een hoge goosebump factor. Muziek is emotie, muziek is thuiskomen, muziek is tot jezelf komen. Er zijn slechts weinig mensen die een mooie audioset hebben om andere redenen dan dat.

Overigens, de marketingafdelingen van fabrikanten schrijven hier met verve over. ‘Indien u onze prachtige audioproducten koopt dan garanderen wij u muzikaal genot op het (aller)hoogste niveau’. Nu staan wij hier niet afwijzend tegenover.

Echter, zijn deze producten, die gemakshalve voor u  -als beste-  gepitched worden, ook daadwerkelijk zo goed? Voor u?
Kent marketing u dan? Is marketing op de hoogte van uw latente wensen en behoeften? Kent u ze zelf al? En indien, heeft u ze al gevalideerd?

Wij zijn van mening dat het belangrijker is meer tijd te investeren in het proces voorafgaand aan dat mooiste gevoel dan ons maar te richten op het eindresultaat, het gevoel. Waarmee we de perfecte opmaat hebben naar Sensible Pijler 2!

Fact based met gevoel

Uitleg Sensible Pijler 2
Indien de eerste sensible pijler de  resultaatgebieden  gevoel, emotie, beleving, thuiskomen en goosebumps beschrijft, dan moet de tweede sensible pijler gaan over wat er moet gebeuren om dat voor elkaar te krijgen.

Wat is dan het proces? En hoe ziet dat proces eruit? En op welke wijze onderscheidt Audiofile zich hierin ten opzichte van haar concurrenten?

“…Om het allerbeste resultaat in termen van gevoel te bereiken, zullen we kortstondig ons gevoel moeten uitschakelen…”

Kortstondig ons gevoel uitschakelen. Paradoxaal, niet? Je wenst gevoel, maar mag het niet gebruiken.

Over kortstondig uitschakelen gesproken. Onze hebberigheid iets te willen aanschaffen draagt wel bij aan gevoel maar niet aan resultaat. Idem indien u vooraf veel Google reviews leest. U beïnvloedt uzelf, waardoor niet meer betrouwbaar. Naar uzelf wel te verstaan.

De tweede pijler gaat over ‘fact-based’ zijn. FACT-BASED. Het gaat over een verstandelijke insteek, een droge insteek, een realistische insteek. Niet beïnvloed door emotie aangepraat door derden. En niet beïnvloed door het lezen van mooie reviews. Tenzij u cognitief belast wilt worden.

Sensible pijler 2 bevat meetbare criteria die u gaan helpen de verstandige keuze te maken. De fact-based insteek gaat u gestructureerd leiden naar het eindresultaat. U weet wel; het gevoel van thuiskomen telkens als u naar uw favoriete muziektracks luistert. Want daar ging het toch om?

Na het goed doorlopen van het proces, schaft u audiospullen aan die direct bijdragen aan dat mooiste gevoel. Het gevoel telkens thuis te komen terwijl u al thuis bent. Het gevoel er te zijn zonder dat u zich ervan bewust bent. Het gevoel even geen onderdeel te maken van de omgeving behalve de muziek die er op dat moment is…

“…Onze hebberigheid iets te willen aanschaffen draagt wel bij aan gevoel maar niet aan resultaat…”

4Q compleet zijn

Resume
Audiofile’s pay-off  Sensible Audio heeft als doel compleet te zijn. Voor u. Compleetheid is volgens ons essentieel. Voor u. De compleetheid rijgt proces en resultaat, dus fact-based en gevoel aan elkaar. Met maar één reden. Voor u.

“…Sensible Audio rijgt proces en resultaat aan elkaar…”


Audiofile heeft inmiddels AGA geïntroduceerd. De Audiofiele Gehoor Analyse. Wereldwijd uniek, gericht op het geven van fact-based adviezen.

Audiofile staat op het punt het 4Q luistermodel te introduceren. Een revolutionaire manier in het beoordelen van audiocomponenten. Speciaal voor u. Opdat Audiofile u fact-based kan adviseren.

Audiofile staat op het punt het 4Q profiel te introduceren. Een nog niet eerder getoonde 3D digitale interactieve manier om erachter te komen hoe uw huidige audiobalans eruitziet. En in welke mate deze afwijkt van uw wensprofiel. Opdat Audiofile u fact-based kan adviseren…

Of onze vertaling van de Sensible Audio pay-off effectief gaat zijn, moet nog blijken. Of onze goedbedoelde fact-based insteek u daadwerkelijk gaat helpen in het maken van sensible/verstandige keuzes ook. De tijd zal het leren.

Tot dan rest ons niets anders te doen wat eerder beschreven is. “Practice what you preach”. Of op z’n Brabants: “niet lullen, maar poetsen”…

Audiofiele

Gehoor Analyse

Weet wat u hoort

Weet wat u nodig heeft en

Handel ernaar

Heeft u het wel eens meegemaakt? Uw nieuwsgierigheid wordt geprikkeld door iets. Iets nieuws. Iets wat u nog niet eerder gezien heeft.

U denkt: “hoe kan het toch zijn dat dit niet eerder verzonnen is??”

Audiofile introduceert, als eerste in de markt, de Audiofiele Gehoor Analyse. De gehoor analyse die een einde wil maken aan subjectieve waarnemingen.

  • De audiofiele (stereo) gehoor analyse geeft inzicht in de sterktes en zwaktes van uw gehoor
  • Audiofile vertaalt deze naar audiocomponenten* die zwaktes compenseren en sterktes benadrukken
  • Dit betekent een einde aan het kopen van die producten die feitelijk geen waarde toevoegen aan uw gehoor
  • De stereo analyse geeft inzicht in uw links en rechts balans. Waarmee u uw speakers nauwkeuriger kunt positioneren.
  • Geen onderlinge discussies meer met uw partner over waarom uw set zo scherp klinkt. U weet waarom, uw partner ook.
  • De frustratiefactor is laag omdat u weet welke audioproducten bij u passen c.q. juist níet bij u passen
  • U bespaart geld omdat u geen audioproducten aanschaft die niet in lijn liggen met uw audiofiel gehoor

* audiocomponenten: van luidsprekers tot versterker, van kabel tot stekkerblok!

Van subjectief naar fact based

Voor het uitvoeren van de gehooranalyse maakt Audiofile gebruik van gekalibreerde apparatuur en software zoals deze wordt ingezet door audiciens. Maar (en laat dit vooral héél erg duidelijk zijn), Audiofile gaat je gehoor niet ‘herstellen’ door u een gehoortoestel aan te bieden ter compensatie.

Onze core business is en blijft: het onze klanten helpen vinden van dé audio apparatuur waar zij ‘gelukkig’ van worden. Apparatuur waardoor onze klanten intens genieten van muziek, dáár doen we het bij Audiofile voor en dáár willen we de beste in zijn.

Het kunnen aanbieden van een gehooranalyse is voor Audiofile dan ook een vanzelfsprekendheid. Ons doel is onze klanten te voorzien van het beste advies en dit betekent onherroepelijk dat wij niet klakkeloos kunnen aannemen dat de oren van Audiofile gelijk zijn aan die van u. We hebben allemaal ons eigen gehoor profiel, onze eigen auditieve dips, en dientengevolge onze eigen muziekbeleving. Allemaal het resultaat van de werking van onze oren…

Sensible Magazine

Vier categorieën, één geheel

Met de introductie van Audiofiles nieuwe slogan ‘Sensible Audio’ eerder dit jaar, werd het hoogste tijd de oude nieuwspagina’s te vervangen voor een meer eigentijdse, bij voorkeur anders dan andere, look & feel.

Er zijn veel veranderingen doorgevoerd: de naam, het format, de indeling en zelfs de wijze van communiceren.

Het Audiofile Sensible Magazine heeft als doel u – gecategoriseerd – van relevante informatie te voorzien. Het sleutelwoord is wel ‘gecategoriseerd’ aangezien u zelf kunt bepalen welke onderwerpen voor u interessant zijn.

  • U bent fan van product reviews? Klik dan de categorie Products & Applications aan.
  • U heeft behoefte aan uitleg over het tunen van een high end audioset? Categorie Knowledge & Skills gaat u hierbij helpen.
  • U bent benieuwd wat Audiofile, naast de verkoop van audiospullen, bijdraagt aan onze maatschappij? Categorie Purpose & Meaning geeft antwoord.
  • U staat open voor wat muziek en de Audiofile-treatment met onze klanten doet? Laat u meeslepen in de waargebeurde verhalen in de categorie Sense & Emotion.

Afzonderlijk stellen ze misschien niet zoveel voor. Echter, opgeteld vormen ze één geheel. Ze representeren dan iets wat neigt naar compleet zijn. En laat nou net deze compleetheid dé drijfveer van Audiofile zijn. Niet voor Audiofile zelf, maar natuurlijk voor u… zodat wij u de meest complete performance en service kunnen bieden.

Michel & Daniella

Devialet SAM

Wat is dat dan?

Het technische team van Devialet over de vloer voor een SAM® sessie van de Hailey 3.2 en Carmel 3 van YG Acoustics… Maar ja… SAM? Wat is dat dan?

SAM® staat voor Speaker Active Matching en is een gepatenteerde technologie van Devialet. Dankzij deze technologie, uitgevonden door Devialet, kan uw Devialet Expert systeem het signaal nauwkeurig aanpassen aan de kenmerken van uw luidsprekermodel.

SAM® verwerkt het muzikale signaal in real-time en zorgt ervoor dat de geluidsdruk die door de luidsprekers wordt weergegeven precies overeenkomt met de geluidsdruk die door de microfoon wordt opgenomen. Het werkt via de zeer krachtige DSP die in elke Devialet is geïmplementeerd.

SAM? Wat zijn de voordelen?

  • SAM® zorgt ervoor dat de luidsprekers lagere frequenties kunnen reproduceren en wordt elke vertraging tussen de bas en de rest van het spectrum voorkomen, waardoor het effect van de fase rotatie in de buurt van de natuurlijke laagfrequente afsnijding van de luidspreker wordt vermeden. Deze restitutie in de lage frequenties zorgt voor een breder geluidsbeeld en een preciezere restitutie, terwijl de persoonlijkheid van de luidsprekers behouden blijft.
  • SAM® biedt een uitstekende bescherming voor uw luidsprekers. De maximale uitslag van de luidsprekerdriver en de maximale continue belastbaarheid van elke luidspreker worden met SAM® ingesteld. De luidsprekers zullen deze fysieke limiet niet kunnen overschrijden. Als gevolg hiervan helpt SAM eventuele schade te voorkomen die kan optreden bij het luisteren op een hoog niveau.

De Devialet systemen zijn de enige die deze controle kunnen uitvoeren en u dus kunnen helpen om uw luidsprekers te herontdekken.

SAMenvattend.

Met SAM® kan uw Devialet Expert het signaal nauwkeurig aanpassen aan de kenmerken van uw luidsprekermodel en deze tegelijkertijd beschermen, voor een audiofiele luisterervaring met een unieke scherpte. Meer informatie over de gepatenteerde SAM® technologie is te vinden op de website van Devialet.

En…

Tijdens het bezoek van Devialet aan onze winkel, mochten wij meteen ervaren wat het effect is van SAM®. Hoort u ook het verschil?