AUDIOFILE sensible MAGAZINE

Knowledge & Skills

Unieke services bieden

Logisch toch?

Audiofile disclaimer: “Waarom introduceren wij unieke services?

Laten we er geen doekjes om winden. Audiofile heeft de ambitie de meest waarde toevoegende audiowinkel van Nederland te worden. En eigenlijk zelfs groter dan dat. Het laatste stukje ambitie (en wellicht zelfkennis) remt ons hier nog.

Let op: meest waarde toevoegend betekent niet automatisch de grootste te zijn, of de hoogste omzet genereren. Indien, dan zou dat slechts het resultaat zijn van de optelsom van alle geleverde waarde toevoegers.

Het betekent dat Audiofile echte waarde wil creëren, in de ogen van de (soon to be) klant. Waarde die er eerst niet was, en nu wel. En nu de waarde er is, ervaart de klant meer benefits in termen van onder andere eigen kennis, kunde, gemak, plezier, besparing en audiofiele rust. Dát is zoals wij naar waarde toevoeging kijken.

“…Dát is zoals wij naar waarde toevoeging kijken…”

En door deze waarde toevoeging willen wij ons geld verdienen. Dat mag net voldoende zijn te kunnen doen wat we nu doen. Dat mag ook iets meer zijn zodat we nog meer kunnen doen wat we nu doen. En dat mag ook nog meer zijn dan dat, omdat dat feitelijk ook echt verdiend geld is.

We móeten wel…

Koppelen wij de waarde creatie (om gezien te worden als meest waarde toevoegende audiowinkel) aan onze interne manier van werken, dan leert ons dat dat we regelmatig nieuwe klantgerichte concepten moeten introduceren.

Moeten, omdat onze interne werkwijze namelijk volledig leunt op het in de LEAN Six Sigma wereld vaak toegepaste Hoshin Kanri model:

‘Hoshin’ is Japans voor ‘koers’ of ‘kompasnaald’ en ‘Kanri’ betekent ‘managen’ of ‘beheersen’. Vertaald naar het Nederlands betekent dit (zo ongeveer) ‘het uitrollen en beheren van een strategie in lijn met een vooraf bepaalde koers’. Een ‘koers’ die in het Japans vaak wordt aangeduid als ‘het ware noorden’. ‘Hoshin Kanri’ is een methodologie die het je mogelijk maakt je ‘ware noorden’ te vinden en de route ernaartoe op een gestructureerde manier vorm te geven. Hoshin Kanri dus. Een model welke er superstrak uitziet en die super inzichtelijk maakt wat je moet doen om van je langere termijn doelstellingen naar je korte termijn doelstellingen (de executie dus) te gaan.

“…Regelmatig nieuwe klantgerichte concepten moeten introduceren…”

Het niet uitvoeren van de Hoshin Kanri is dan vloeken in de eigen kerk. En zorgt de facto voor het niet halen van je langere termijn doelstellingen.

Wat betekent dit voor U?

Wat betekent dit voor Audiofile? En voor u?

Dit betekent dat we vooraf precies hebben bepaald op welk moment en met welke intensiteit wij u gaan voorzien van toekomstige waarde toevoegingen. Die telkens hetzelfde uitgangspunt hebben:

  • De waarde toevoeging is nog niet eerder toegepast (in de branche) en kent derhalve een hoge unieke waarde
  • De waarde toevoeging voegt concrete waarde toe
  • De waarde toevoeging wordt door u ervaren als waardevol

Consultative Selling 7.0

Waarom precies?

Aangezien dit artikel 100% non-audio is en een hoog  ‘waar gaat dit in hemelsnaam over’  -gehalte heeft, zal de dekkingsgraad niet echt groot zijn. Tel daarbij op, teveel tekst én te lange zinnen en je hebt de perfecte cocktail voor geen audience.

Ik heb, ondanks deze wetenschap, besloten het artikel toch te schrijven en te delen. Kwestie dat de overtuiging groter is dan het verwachte eindresultaat…


Waarom Audiofile Consultative Selling 7.0 toepast (en wat dat voor u betekent)

In het Audiofile artikel “Wat is Sensible Audio” is uitleg gegeven over de oorsprong, het waarom en de voordelen van Audiofile’s pay-of Sensible Audio.

De inleiding van dat artikel beschrijft de connectie tussen onze bedrijven On the Border (OTB) en Audiofile. En hoe deze elkaar helpen ‘compleet succesvol’ te  zijn.

Ook nu weer een effectief één-tweetje. OTB heeft Audiofile namelijk getraind in: Consultative Selling 7.0.

Vanaf nu kort ik Consultative Selling 7.0 af naar: CS7.0.

Bold statement

On the Border (OTB) beweert niet alleen dat CS7.0 uniek is, maar durft de bold statement te maken dat CS7.0 de hoogste en derhalve meest duurzame vorm van verkopen is, dientengevolge met de allerhoogste waarde toevoeging voor u. Een krasse uitspraak niet?

En als dat waar is, en indien Audiofile ook echt CS7.0 waardig is, dan betekent dat iets. Voor u. Hieronder leg ik uit wat precies.

“….hoogste en meest duurzame vorm van verkopen, voor u…”

De achtergrond

CS7.0 is eenvoudig te begrijpen en extreem moeilijk uit te voeren. Dit verklaart ook waarom zo weinig bedrijven in staat zijn CS7.0 waardig te zijn.

Indien meesterlijk uitgevoerd, dan geldt voor zowel voor aanbieder als afnemer een maximaal resultaat, zowel voor de korte als de lange termijn. En dat resultaat kunt u 4Q interpreteren (voor de liefhebber maak ik graag tijd vrij het concept 4Q uit te leggen)

CS7.0 gaat verder dan het werkwoord ‘verkopen’. Het heeft ook weinig raakvlak met verkopen. Tenminste als de definitie van verkopen te maken moet hebben met ‘iets willen verkopen’.

“…CS7.0 is eenvoudig te begrijpen en extreem moeilijk uit te voeren…”

CS7.0 begint met een intrinsieke overtuiging. Die haaks staat op de algemene definitie van verkoop. Zo’n overtuiging staat ook haaks op de gekende Key Performance Indicators (KPI’s) van het management die met alle macht controle willen/moeten houden over de output van sales-mensen.

De voorwaarden

Wat zijn, in beginsel, de voorwaarden voor CS7.0?

Allereerst, vanwege de (eigen) weerstand moet je beproevingsbestand zijn. Dit betekent dat je tijdens het uitoefenen van CS7.0 bestand moet zijn tegen externe en interne weerstanden. Waarom? Omdat je iets doet wat niet gekend is. Voor jezelf en voor de ontvanger van CS7.0. Het voelt zelfs vreemd aan. Voor beide partijen.

Een echte CS7.0-er ontvangt elke weerstand met respect, waarna…er…niks mee gedaan wordt. De CS7.0-er kiest ervoor niks mee te doen, want er iets mee doen zorgt voor een afwijking van de overtuiging.

Note: what’s the point van het hebben van een business overtuiging als je telkens als er een negatief zaadje geplant wordt, hierover gaat nadenken of erger, naar gaat handelen?

Dit betekent dat je een rotsvast geloof moet hebben dat CS7.0 altijd bijdraagt aan de waarde toevoeging naar de ander. Hoe vaster de overtuiging, hoe dieper de wortels. En hoe dieper de wortels, hoe meer bestand tegen weerstanden. Andersom werkt het ook. Weinig wortelvorming leidt vaak tot terugval naar oud gedrag. En oud gedrag betekent dan ‘ik wil iets verkopen’. Waarmee een directe afbreuk op waarde toevoeging.

De volgende stap

De volgende stap is de vertaling van dat rotsvaste gedachtengoed naar nieuw gedrag. Die ook haaks staat op wat verkooptrainingen ons ‘verkopers’ leren en wat doorgaans leidt tot hyperventilatie bij management.

Verkoop leert ons iets te doen, met iets als resultaat. Dat resultaat heeft altijd dezelfde parameter. Euro’s. Haal je parameter Euro’s weg bij sales en (vooral) managers, dan haal je feitelijk hun bestaansrecht weg. Hence het hyperventileren.

Fundamentele verandering
Het is de fundamentele verandering wat CS7.0 zo extreem moeilijk maakt. Alsof je, wetende dat je een ervaren marathonloper bent, opnieuw moet leren lopen, en bij elke stap moet bedenken wat ook alweer de procedure is voor de volgende stap. Een andere metafoor: je lijkt permanent tegen de stroom in te moeten zwemmen

En om het nog wat erger te maken. Dat tegen de stroom inzwemmen lijkt ook niet substantieel te veranderen naarmate je meer CS7.0 ervaren bent.

Waarom Audiofile tóch CS7.0 toepast
Die is dan weer gemakkelijk te beantwoorden. Omdat OTB (en dus ook Audiofile) CS7.0 ontwikkeld heeft. Waardoor dat diepgewortelde gedachtengoed, megabelangrijk voor sustainable succes, niet dieper kan zijn dan mogelijk is. Dus dat zit wel goed.

Wat betekent het voor u?

Of beter, wat is het effect van Audiofile’s CS7.0 op u?

CS7.0, mits goed toegepast, heeft altijd hetzelfde effect. Na een Teams meeting, na een telefoongesprek of na een face-to-face gesprek en zelfs na een whatapp interactie  met Audiofile voelt u niet alleen dat u begrepen en gehoord wordt. U wéét dat u begrepen en gehoord wordt.

U weet dat omdat de onverdeelde aandacht voor u samen met de batterij aan kritische vragen maar één doel heeft:

“U te helpen om op objectieve wijze (fact-based)

de meest optimale aankoop te plegen

Het is niet meer dan dat, maar ook niet minder. Het effect, op u, is wel tamelijk wereldschokkend. Omdat u gaat merken dat er in het gesprek geen ruimte wordt gemaakt voor Audiofile zelf. Behalve de vertaalde expertise in lijn met uw (latente en zelf onderlatente) wensen en behoeften.

“…CS7.0, mits waardig toegepast, heeft altijd hetzelfde effect…”

Het valt u ook op dat uw potentiële leverancier kritischer in uw proces staat dan uzelf (neem aub uw tijd om deze tot u door te laten dringen)

Wat u ook merkwaardig vindt is dat uw potentiële leverancier u noopt tot het naar beneden bijstellen van uw budget. Hoewel goed bedoeld, ontstaat er mogelijk een intern conflict bij u. Het zal toch niet zo zijn dat goedkoper beter is?

Teleurstellend  -voor u-  is Audiofile’s disclaimer dat elke audiokeuze die u maakt twee parameters kent. De ene parameter vult in wat u wenst. De andere parameter is de consequentie van de eerste parameter, die doorgaans niet bijdraagt aan uw eerste parameter (..)

“…Het valt u ook op dat uw potentiële leverancier kritischer in uw proces staat dan uzelf…”

Auditieve wetten

Audiofile noemt dit de ‘macht en de kracht van de auditieve wetten’. U bent teleurgesteld omdat u echt gehoopt had op het product gelijk aan het schaap met vijf poten. Audiofile vertelt u dat dat ijdele hoop is. Hence uw teleurstelling.

De operationele CS7.0 kernwoorden: fact-based, droog gekookt, zonder toeters en bellen, zonder eigengewin (laat dat even op u inwerken), kritisch naar u, kritisch naar het proces, chronisch logisch en nuchter.

Voeg hieraan toe: een enorme schat aan muzikale- en auditieve ervaring. En om het ego van ondergetekende verder op te poetsen: in staat om muzikale (4Q) eigenschappen van audio-apparatuur aan elkaar te knopen en deze te extrapoleren naar een passend auditief (4Q) advies. Voor u.

Ervaren consultative sellers (dus de sellers zonder 7.0 aanvulling) hebben als uitgangspunt ‘klanten meehelpen inkopen’. Dat is feitelijk al een hele stap voorwaarts ten opzichte van de wijze waarop normale verkoop gepleegd wordt.

Maar weet u het nog? Consultative Selling 7.0 staat voor de hoogste en derhalve meest duurzame vorm van verkopen. Dit betekent dat CS7.0 niet alleen de klant meehelpt met inkopen.

>>> CS7.0 helpt de klant mee in te kopen,

beter dan de klant ooit zou kunnen <<<

Inkopen… beter dan u

Dat mag misschien wat ‘overblown’ overkomen, een winkelier die meent beter in te kunnen kopen dan u.

En toch staat CS7.0 precies voor dat.

Dát is de meerwaarde van CS7.0. Dát is waar CS7.0 voor staat. De meerwaarde waarin de positie van uw leverancier niet relevant is. Waardoor er maximale ruimte ontstaat voor…U

Mocht u nog niet zijn afgehaakt, dan vraag ik u mij (meermaals) te testen. Dat kan telefonisch, dat kan via Teams, Skype, Whatsapp en dat kan  -bij voorkeur-  hier in de winkel.

De kans is groot dat u naderhand bevestigt wat hierboven beschreven is.


Muzikale CS7.0 Groet,

Michel

ps: “Waar u mij ’s nachts voor wakker kunt maken?”
Frikandellen Speciaal & Intensief babbelen over Consultative Selling 7.0

Sunday Solo Shows

Iets voor U?

Op de landingspagina van de  Sunday Solo Shows  leest u de onderstaande tekst die hoort bij onze allernieuwste service:


Iets voor u?

Een uur lang  ongestoord  zonder meekijkers en meeluisteraars genieten van een audio show? Een audio show die u zelf online kunt inplannen? En die u nadien in stilte mag verlaten?

Houdt u dan vast. Audiofile organiseert elke zondag de ‘Sunday Solo Shows’.

De Sunday Solo Show  is voor de audioliefhebber wiens kerstboom gaat branden in het bezoeken van de allerbeste audio shows. Én de wens heeft dat in alle rust, zonder aanwezigheid van derden, te doen.

De audioliefhebber stelt het op prijs om nadien geruisloos  -met respect voor de omgeving-  de winkel te verlaten, om geïnspireerd de dag te vervolgen. 

Het feit dat zelf bepaald wordt hoe laat de show begint én dat het inboeken ervan slechts 24,3 seconden duurt, zorgt voor een brede glimlach op het gezicht…

Waarom Solo shows?

De tekst hierboven zegt het feitelijk al. De Solo shows zijn bedoeld om ongestoord, zonder aanwezigheid van derden, een show mee te maken.

Voor de duidelijkheid. De Sunday Solo Shows zijn redelijk gelijk aan de conventionele audioshows. Al maken de kleine verschillen de context toch net anders.

De conventionele shows
U komt binnen, u ziet (vaak) een prachtig opgestelde set staan. U hoort de muziek al, u gaat bekijken welke strategische stoel nog beschikbaar is, en gaat zitten. U ziet winkelpersoneel om u heen waarvan eentje verantwoordelijk is voor het afspelen van de scherp gekozen playlist.

Vaak is er een woordje vooraf, wordt er tijdens de show (zinvolle) informatie gegeven wat betrekking heeft op de gedemonstreerde audioset. U wordt meegenomen in de flow van de muziek en de audioset. U geniet van de interactie tussen de demo-host en verschillende mensen uit het publiek. U geniet van de vibe in de ruimte.

Na 30 minuten ziet u een stoel vrijkomen die uw strategische positie aanmerkelijk verbetert (lees: beter in de stereo sweetspot). U bedenkt zich niet en schiet van uw stoel snel naar de betere stoel. U bent gerustgesteld. U kunt de audioset weer opnieuw evalueren.

Na 57 minuten vindt u het welletjes en u besluit om op te staan. U hangt nog een beetje rond in de winkel, om vervolgens, met respect voor de omgeving, de winkel te verlaten.

Sunday Solo Shows

De Sunday Solo Shows zijn niet heel anders, maar dan toch ook weer wel (the devil is in the detail).

Sunday Solo Shows

  • U heeft vooraf een timeslot van een uur geboekt voor het bijwonen van een audio show
  • U komt binnen via de hoofdingang
  • U weet dat als u in de winkel bent niemand aanwezig is
  • Er staat een mooie set opgesteld (dat wist u al omdat u dat vooraf al gezien had)
  • Die ook nog eens waanzinnig klinkt
  • U hoeft niet te screenen wat de beste plek is om te luisteren, want de beste plek is er al voor u
  • U hoeft ook niet te screenen naar winkelpersoneel, want die zijn niet
  • U hoeft niet te wachten op de demo-host, want die is er ook niet
  • Geen demo-host is ook geen playlist
  • U weet dit, dus heeft u thuis al een playlist gemaakt
  • U weet dat u toegang heeft tot Tidal en Qobuz en dat u gebruik mag maken van de tablet in de winkel
  • U kunt nu beginnen met het afspelen van de tracks die u wilt beluisteren

Na een kwartier

  • Na een kwartier heeft u zin in een kopje koffie, thee of fris
  • U gebruikt de Audiofile app om uw bestelling door te geven; die binnen 2 minuten afgeleverd wordt
  • Na 23,5 minuut heeft u een prangende vraag over de aangesloten Wilson Audio Sasha luidsprekers
  • U ziet in uw linkerooghoek een grote knop met daaronder de tekst ‘Eerste Hulp Bij Audiovragen
  • U drukt eenmaal, en u constateert dat Audiofile binnen 26 seconden bij u in de ruimte staat
  • U wenst een uitgebreide uitleg over de Wilson speakers. U maakt Audiofile hier erg mee blij mee. Na de uitleg ervaart u een gevoel van herkenning en begrip.
  • Na 48 minuten heeft u, naast een beetje dorst ook wat trek.
  • Ook nu gebruikt u de Audiofile app en nu durft u wel te kiezen voor iets lekkers bij uw drank. De snelheid van leveren is gelijk aan de eerste keer.

Het uur is voorbij

  • Het uur is voorbij…U zit nu in tweestrijd
  • Gaat u naar de tweede Audiofile winkel achter, alwaar ook een audioset staat te spelen? En waar de Audiofile specialisten/nerds aanwezig zijn? Waar u heerlijk mee kunt napraten over de beluisterde set? En waar, volgens het roddelcircuit, ook de gezellige dranken geserveerd worden?
  • Of gaat u naar huis?
  • U heeft uw vrouw beloofd op tijd thuis te zijn voor een romantisch wandeling in het bos. U beslist daarom, om in stilte, met respect voor de omgeving, de Audiofile winkel te verlaten.
  • U loopt, geïnspireerd door de muziek, de unieke sfeer, de vriendelijkheid van Audiofile mensen, de opgedane kennis van dezelfde mensen, via de hoofdingang, via het 70 meter overpad naar de ‘speciaal voor klanten’  ruime parkeerplaats.
  • U stapt in uw auto, draait het overpad op, einde overpad gaat u rechtsaf (wel goed uitkijken voor fietsers en auto’s) en glijdt over de Hoofdstraat, één van de mooiste straten van Brabant, naar huis…

Bestaansrecht

Beide shows, de conventionele en de Sunday Solo Shows hebben ons inziens bestaansrecht. Het is dus geen kwestie van kiezen of een kant moeten kiezen. Voor beide shows valt iets te zeggen. Voor beide shows zijn nadelen te verzinnen. Voor beide shows is een lijst met ‘waarom zinvol’ lang. Het is ook niet dat wij (Audiofile) geen conventionele shows meer zullen organiseren. Dat blijven we doen. We zijn van mening dat het ene naast het andere mag bestaan.

 De Sunday Solo Shows zijn misschien wel vooral in het leven geroepen om de groep mensen die zich nu eenmaal comfortabeler voelt indien er niet al te veel mensen om hun heen zijn, of liefst niemand, te bedienen.

Deze groep mensen, waar de Audiofile leden zelf toe behoren, vindt het echt gaaf om in alle rust, zonder het gehoest van de meeluisteraars, zonder het geluid van mensen die binnenkomen- en weer weggaan, zonder de interrupties van mensen uit het publiek (waarom moet ik horen welke set u heeft en waarom deze zo goed klinkt), zonder de pijnlijke vragen van het winkelpersoneel “En? Wat vindt u van de set?”……een heerlijke demo mee te maken.

Waarin een maximale connectie gemaakt kan worden tussen de audioset en de luisteraar. In alle rust, zonder vervelende ruis op de achtergrond.

Ergo: we hebben dus feitelijk een uniek concept verzonnen exact zoals wij het zouden willen mochten wij audioconsument zijn.

En laten we eerlijk zijn. Er is toch niks mooiers iets te verzinnen wat helemaal bij je past, waarin je hoopt een ‘vergeten’ groep mensen te kunnen bereiken? Over zingeving gesproken.

Michel & Daniëlla

Een kijkje in de keuken

van ware connaisseurs

Onze Audiofiele Gehooranalyse in HVT nummer 7/8, jaargang 2024:

“De letters AGA roepen bij mij gelijk het beeld op van een houtgestookte oven zoals je die nog wel eens in Engelse landhuizen aantreft. Zo’n AGA vereist een enorme dosis kennis en ervaring van de kok in kwestie. Of liever Chef. Zo voelde ik me een beetje toen ik op bezoek was bij Audiofile in ’s Gravenmoer, gezeten aan de keukentafel en in afwachting van mijn AGA.” …”Niets om bang voor te zijn”…en… “Volstrekt uniek”…

…aldus Ernst Neve, hoofdredacteur van HVT. Lees hier het volledige artikel.

Wat is Sensible Audio?

De nieuwe pay-off

Inleiding: Audiofile & On the Border
De groep klanten die ons kent weet dat we, naast Audiofile, nog een bedrijf hebben. Een bedrijf opererend in een totaal andere markt, met andere diensten en andere klanten (b2b). De overeenkomst: beide ondernemingen hebben de facto dezelfde missie!

On the Border (OTB) consulteert, coacht en traint midden- en kleinbedrijven in compleet succesvol zijn.

Misschien wat vreemd, maar OTB heeft Audiofile geholpen in de transitie naar compleet succesvol zijn. En in het kader  ‘practice what you preach’  voeren wij nu uit wat ons ander bedrijf ons geadviseerd heeft.

Onze Daniëlla
Sinds Daniëlla zich heeft aangesloten bij Audiofile (en OTB) is er niet alleen veel veranderd in algemene zin, maar is een deel van deze veranderingen het directe gevolg van de wijze waarop Audiofile nu naar compleet succesvol zijn kijkt.

De komst van Daniëlla heeft er ook voor gezorgd dat Audiofile eens goed onder de loep genomen werd. Wie zijn wij (echt)? Wat willen wij (precies) bereiken? En hoe gaan wij dat (realistisch) voor elkaar krijgen? Een reeks scherpe vragen die ik destijds moest beantwoorden van haar.

“…On the Border helpt midden- en kleinbedrijven in compleet succesvol zijn…”

Wat is ons bestaansrecht?

First step
De eerste stap was het herdefiniëren van Audiofile’s pay-off. (a.k.a. slogan ter versterking van het merk).

Met als doel om op heldere, herkenbare en consistente wijze te communiceren naar onze (soon to be) klanten. En met als doel om de content van onze communicatie onderscheidend en dus uniek te laten zijn.

“…Al sinds lancering Audiofile in 2012 is Audiofile zich ervan bewust dat onderscheidingsvermogen, vertaald naar waarde-creatie voor haar klanten, het bestaansrecht moet zijn voor Audiofile…”

In alle eerlijkheid, voldoen aan de gestelde criteria was niet eenvoudig:

  • Best eenvoudig. Een goedbekkende pay-off verzinnen ter verfraaiing van het logo, maar waar je als bedrijf niet naar handelt.
  • Betrekkelijk eenvoudig. Een mooie pay-off verzinnen waar je wel naar handelt, maar waar de meeste klanten niets aan hebben.
  • Een helse klus. Een pay-off verzinnen waar je voor leeft, naar handelt én die ook nog eens impact heeft op je klanten.

Weer chapeau voor onze Daniëlla. Die tijdens een verhitte discussie hierover de ruimte stil kreeg met haar ingeving. Na de stilte kwam het besef. En dat besef is inmiddels omgezet naar de nieuwe Audiofile pay-off.

Sensible Audio
Met de komst van de nieuwe pay-off moest ons oude logo worden aangepast. Het nieuwe logo heeft nu twee afgeronde hoeken. De twee afgeronde hoeken staan ergens voor. Ze staan voor twee nieuwe koerspijlers. Linksonder het logo kunt u ‘m lezen. Onze nieuwe pay-off. U weet wel, de ingeving van Daniëlla die ervoor zorgde dat het even stil werd.

Sensible Audio is het geworden. Sensible Audio heeft telkens twee betekenissen. En…Sensible Audio koppelt deze twee betekenissen consciëntieus aan elkaar.


Uitleg Sensible Pijler 1
De eerste pijler staat voor alles wat voelbaar is. Niet ongewoon als muziek luisteren je hobby is, toch? Alles wat muzikaal goed voelt, wat moet zorgen voor een hoge goosebump factor. Muziek is emotie, muziek is thuiskomen, muziek is tot jezelf komen. Er zijn slechts weinig mensen die een mooie audioset hebben om andere redenen dan dat.

Overigens, de marketingafdelingen van fabrikanten schrijven hier met verve over. ‘Indien u onze prachtige audioproducten koopt dan garanderen wij u muzikaal genot op het (aller)hoogste niveau’. Nu staan wij hier niet afwijzend tegenover.

Echter, zijn deze producten, die gemakshalve voor u  -als beste-  gepitched worden, ook daadwerkelijk zo goed? Voor u?
Kent marketing u dan? Is marketing op de hoogte van uw latente wensen en behoeften? Kent u ze zelf al? En indien, heeft u ze al gevalideerd?

Wij zijn van mening dat het belangrijker is meer tijd te investeren in het proces voorafgaand aan dat mooiste gevoel dan ons maar te richten op het eindresultaat, het gevoel. Waarmee we de perfecte opmaat hebben naar Sensible Pijler 2!

Fact based met gevoel

Uitleg Sensible Pijler 2
Indien de eerste sensible pijler de  resultaatgebieden  gevoel, emotie, beleving, thuiskomen en goosebumps beschrijft, dan moet de tweede sensible pijler gaan over wat er moet gebeuren om dat voor elkaar te krijgen.

Wat is dan het proces? En hoe ziet dat proces eruit? En op welke wijze onderscheidt Audiofile zich hierin ten opzichte van haar concurrenten?

“…Om het allerbeste resultaat in termen van gevoel te bereiken, zullen we kortstondig ons gevoel moeten uitschakelen…”

Kortstondig ons gevoel uitschakelen. Paradoxaal, niet? Je wenst gevoel, maar mag het niet gebruiken.

Over kortstondig uitschakelen gesproken. Onze hebberigheid iets te willen aanschaffen draagt wel bij aan gevoel maar niet aan resultaat. Idem indien u vooraf veel Google reviews leest. U beïnvloedt uzelf, waardoor niet meer betrouwbaar. Naar uzelf wel te verstaan.

De tweede pijler gaat over ‘fact-based’ zijn. FACT-BASED. Het gaat over een verstandelijke insteek, een droge insteek, een realistische insteek. Niet beïnvloed door emotie aangepraat door derden. En niet beïnvloed door het lezen van mooie reviews. Tenzij u cognitief belast wilt worden.

Sensible pijler 2 bevat meetbare criteria die u gaan helpen de verstandige keuze te maken. De fact-based insteek gaat u gestructureerd leiden naar het eindresultaat. U weet wel; het gevoel van thuiskomen telkens als u naar uw favoriete muziektracks luistert. Want daar ging het toch om?

Na het goed doorlopen van het proces, schaft u audiospullen aan die direct bijdragen aan dat mooiste gevoel. Het gevoel telkens thuis te komen terwijl u al thuis bent. Het gevoel er te zijn zonder dat u zich ervan bewust bent. Het gevoel even geen onderdeel te maken van de omgeving behalve de muziek die er op dat moment is…

“…Onze hebberigheid iets te willen aanschaffen draagt wel bij aan gevoel maar niet aan resultaat…”

4Q compleet zijn

Resume
Audiofile’s pay-off  Sensible Audio heeft als doel compleet te zijn. Voor u. Compleetheid is volgens ons essentieel. Voor u. De compleetheid rijgt proces en resultaat, dus fact-based en gevoel aan elkaar. Met maar één reden. Voor u.

“…Sensible Audio rijgt proces en resultaat aan elkaar…”


Audiofile heeft inmiddels AGA geïntroduceerd. De Audiofiele Gehoor Analyse. Wereldwijd uniek, gericht op het geven van fact-based adviezen.

Audiofile staat op het punt het 4Q luistermodel te introduceren. Een revolutionaire manier in het beoordelen van audiocomponenten. Speciaal voor u. Opdat Audiofile u fact-based kan adviseren.

Audiofile staat op het punt het 4Q profiel te introduceren. Een nog niet eerder getoonde 3D digitale interactieve manier om erachter te komen hoe uw huidige audiobalans eruitziet. En in welke mate deze afwijkt van uw wensprofiel. Opdat Audiofile u fact-based kan adviseren…

Of onze vertaling van de Sensible Audio pay-off effectief gaat zijn, moet nog blijken. Of onze goedbedoelde fact-based insteek u daadwerkelijk gaat helpen in het maken van sensible/verstandige keuzes ook. De tijd zal het leren.

Tot dan rest ons niets anders te doen wat eerder beschreven is. “Practice what you preach”. Of op z’n Brabants: “niet lullen, maar poetsen”…

Audiofiele

Gehoor Analyse

Weet wat u hoort

Weet wat u nodig heeft en

Handel ernaar

Heeft u het wel eens meegemaakt? Uw nieuwsgierigheid wordt geprikkeld door iets. Iets nieuws. Iets wat u nog niet eerder gezien heeft.

U denkt: “hoe kan het toch zijn dat dit niet eerder verzonnen is??”

Audiofile introduceert, als eerste in de markt, de Audiofiele Gehoor Analyse. De gehoor analyse die een einde wil maken aan subjectieve waarnemingen.

  • De audiofiele (stereo) gehoor analyse geeft inzicht in de sterktes en zwaktes van uw gehoor
  • Audiofile vertaalt deze naar audiocomponenten* die zwaktes compenseren en sterktes benadrukken
  • Dit betekent een einde aan het kopen van die producten die feitelijk geen waarde toevoegen aan uw gehoor
  • De stereo analyse geeft inzicht in uw links en rechts balans. Waarmee u uw speakers nauwkeuriger kunt positioneren.
  • Geen onderlinge discussies meer met uw partner over waarom uw set zo scherp klinkt. U weet waarom, uw partner ook.
  • De frustratiefactor is laag omdat u weet welke audioproducten bij u passen c.q. juist níet bij u passen
  • U bespaart geld omdat u geen audioproducten aanschaft die niet in lijn liggen met uw audiofiel gehoor

* audiocomponenten: van luidsprekers tot versterker, van kabel tot stekkerblok!

Van subjectief naar fact based

Voor het uitvoeren van de gehooranalyse maakt Audiofile gebruik van gekalibreerde apparatuur en software zoals deze wordt ingezet door audiciens. Maar (en laat dit vooral héél erg duidelijk zijn), Audiofile gaat je gehoor niet ‘herstellen’ door u een gehoortoestel aan te bieden ter compensatie.

Onze core business is en blijft: het onze klanten helpen vinden van dé audio apparatuur waar zij ‘gelukkig’ van worden. Apparatuur waardoor onze klanten intens genieten van muziek, dáár doen we het bij Audiofile voor en dáár willen we de beste in zijn.

Het kunnen aanbieden van een gehooranalyse is voor Audiofile dan ook een vanzelfsprekendheid. Ons doel is onze klanten te voorzien van het beste advies en dit betekent onherroepelijk dat wij niet klakkeloos kunnen aannemen dat de oren van Audiofile gelijk zijn aan die van u. We hebben allemaal ons eigen gehoor profiel, onze eigen auditieve dips, en dientengevolge onze eigen muziekbeleving. Allemaal het resultaat van de werking van onze oren…

Sensible Magazine

Vier categorieën, één geheel

Met de introductie van Audiofiles nieuwe slogan ‘Sensible Audio’ eerder dit jaar, werd het hoogste tijd de oude nieuwspagina’s te vervangen voor een meer eigentijdse, bij voorkeur anders dan andere, look & feel.

Er zijn veel veranderingen doorgevoerd: de naam, het format, de indeling en zelfs de wijze van communiceren.

Het Audiofile Sensible Magazine heeft als doel u – gecategoriseerd – van relevante informatie te voorzien. Het sleutelwoord is wel ‘gecategoriseerd’ aangezien u zelf kunt bepalen welke onderwerpen voor u interessant zijn.

  • U bent fan van product reviews? Klik dan de categorie Products & Applications aan.
  • U heeft behoefte aan uitleg over het tunen van een high end audioset? Categorie Knowledge & Skills gaat u hierbij helpen.
  • U bent benieuwd wat Audiofile, naast de verkoop van audiospullen, bijdraagt aan onze maatschappij? Categorie Purpose & Meaning geeft antwoord.
  • U staat open voor wat muziek en de Audiofile-treatment met onze klanten doet? Laat u meeslepen in de waargebeurde verhalen in de categorie Sense & Emotion.

Afzonderlijk stellen ze misschien niet zoveel voor. Echter, opgeteld vormen ze één geheel. Ze representeren dan iets wat neigt naar compleet zijn. En laat nou net deze compleetheid dé drijfveer van Audiofile zijn. Niet voor Audiofile zelf, maar natuurlijk voor u… zodat wij u de meest complete performance en service kunnen bieden.

Michel & Daniella

Devialet SAM

Wat is dat dan?

Het technische team van Devialet over de vloer voor een SAM® sessie van de Hailey 3.2 en Carmel 3 van YG Acoustics… Maar ja… SAM? Wat is dat dan?

SAM® staat voor Speaker Active Matching en is een gepatenteerde technologie van Devialet. Dankzij deze technologie, uitgevonden door Devialet, kan uw Devialet Expert systeem het signaal nauwkeurig aanpassen aan de kenmerken van uw luidsprekermodel.

SAM® verwerkt het muzikale signaal in real-time en zorgt ervoor dat de geluidsdruk die door de luidsprekers wordt weergegeven precies overeenkomt met de geluidsdruk die door de microfoon wordt opgenomen. Het werkt via de zeer krachtige DSP die in elke Devialet is geïmplementeerd.

SAM? Wat zijn de voordelen?

  • SAM® zorgt ervoor dat de luidsprekers lagere frequenties kunnen reproduceren en wordt elke vertraging tussen de bas en de rest van het spectrum voorkomen, waardoor het effect van de fase rotatie in de buurt van de natuurlijke laagfrequente afsnijding van de luidspreker wordt vermeden. Deze restitutie in de lage frequenties zorgt voor een breder geluidsbeeld en een preciezere restitutie, terwijl de persoonlijkheid van de luidsprekers behouden blijft.
  • SAM® biedt een uitstekende bescherming voor uw luidsprekers. De maximale uitslag van de luidsprekerdriver en de maximale continue belastbaarheid van elke luidspreker worden met SAM® ingesteld. De luidsprekers zullen deze fysieke limiet niet kunnen overschrijden. Als gevolg hiervan helpt SAM eventuele schade te voorkomen die kan optreden bij het luisteren op een hoog niveau.

De Devialet systemen zijn de enige die deze controle kunnen uitvoeren en u dus kunnen helpen om uw luidsprekers te herontdekken.

SAMenvattend.

Met SAM® kan uw Devialet Expert het signaal nauwkeurig aanpassen aan de kenmerken van uw luidsprekermodel en deze tegelijkertijd beschermen, voor een audiofiele luisterervaring met een unieke scherpte. Meer informatie over de gepatenteerde SAM® technologie is te vinden op de website van Devialet.

En…

Tijdens het bezoek van Devialet aan onze winkel, mochten wij meteen ervaren wat het effect is van SAM®. Hoort u ook het verschil?